Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.06.2011 13:43 - Журналистически граматикон
Автор: malart Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2145 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 28.06.2011 13:44


    Преди месец пуснаха един мой материал в уважаван областен вестник. Зачетох се в публикацията и ... замръзнах на момента. Още в първите изречения редакторската намеса ме зашемети като след удар с мокър парцал.
 За какво става дума. Темата, по която бях писал, касаеше роднински назначения на държавна и общинска служба. Бях употребил термина непотизъм, а в следващото изречение бях написал превод на тази дума, която на български би трябвало да звучи като шуробаджанащина.

   Редакторската намеса в моя текст се изразяваше в заменянето на буквата "Т" в непотизъм с "К". И се бе получило непокизъм. Ужас. Какво е това непОкизъм? Явно редакторът е решил, че съм искал да напиша, че на държавните служители не им пука от общественото мнение, когато използват  службата си, за да назначват близки и роднини. Предполагам той си е помислил, че в бързината съм натиснал на клавиатурата "Т",  вместо да напиша  "К", както според него би трябвало да изглежда непОкизма.
Това изнасилване на буквата "Т" разкрива зашеметяващата неграмотност, която се лее от нашите онлайн и печатни медии.
Не мога да си обясня що за редактор няма да знае значението на думата непотизъм, а на всичкото отгоре няма да знае как се пише непукизъм.

   Мен ме налегна тежък срам, защото името ми краси тази статия. Редакторът сигурно е бил налегнат от тежка дрямка и е полегнал, като е подложил под морната си глава тежкото книжно тяло на българската граматика.




Гласувай:
2



1. smile999 - Няма нищо чудно!Щом един редактор ...
28.06.2011 14:33
Няма нищо чудно!Щом един редактор може да издаде цяла стихосбирка, на името на едно младо момиче-плагиат, при това със стихове на известни български поети, какво има да говорим...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: malart
Категория: Лични дневници
Прочетен: 452199
Постинги: 167
Коментари: 292
Гласове: 445
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031