Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2010 18:01 - Трепети по родния край
Автор: malart Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1108 Коментари: 1 Гласове:
1



 Преди месец се върнах да презаредя емоционалните батерии до Видин. В странство речарджа е невъзможен поради различни причини, но думата ми тук ще е за нещата, които са практически трудни за изживяване на Запад.
 Рок концерт на средновековната крепост "Баба Вида", при което изпих няколко бутилки добре охладено ломско пиво. В дясно от сцената гледах река Дунав, ляво - крепостния зид, пред мен въртящата се сцена, на която музицираха Ajabez.
 Няколко дни по-късно джаз на Дунава. Седя си на брега, краката ми са потопени в прохладните води на реката, бирата и тя се студи до мен. Слушам джаз от добро качество и някак си не ми се иска да свършва скоро.
  Видинска филхармония представи арии от опери в своята зала в разгара знойното лято. Задушната зала не успя да развали красотата на духовния празник за ценителите на това изкуство. Цената на билета 3 лева. 
  От водите на басейна в Градския градина(парка на Дунава) гледам минарето на джамията на Осман Пазвантоглу и кестените столетници.
  Градската библиотека е оборудвана с климатик и спокойно мога да си пия кафето в нея и да се ровя в старите вестници, в които да преоткривам достойните граждани и управленци на Видин  отпреди 1944та.
  Сутрин задължителната лаваца на брега на реката, до Художествената галерия. После малко в галерията на раздумка с управителя и за информация какво ново предстои.
  Тетъра този път го пропуснах, но следващия път обещавам да съм там.
   Месецът ми изтече бързо и не ми се тръгваше. Последвалата седмица с яхта на Мазурските езера ми беше някак си тъжна. Липсваше ми Дунава и незабравимата сутрешна прохлада под кестените на кафенето. Липсваха ми картините на Майстора от галерията, рибарите под стените на крепостта, църквата "Свети Димитър" и неделната служба в нея., доматите "биволско сърце" на Пешо от кварталния пазар, виното на "Магура".
  
 
 

  
  
 
 



Тагове:   дунав,   Видин,


Гласувай:
1



1. анонимен - Randy
15.08.2010 02:17
Sry za latin-a, ama sum prez telefona.
Pochivkite mi prekarani vuv Vidin sa priqtni, no mnogo kusi. Sled tova i men me obzema tova chuvstvo - naricham go Post-home depresiq !
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: malart
Категория: Лични дневници
Прочетен: 453390
Постинги: 167
Коментари: 292
Гласове: 445
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930